Mõtetest tegudeni - põhikooli projektipäev

Loomise kuupäev 04.06.2025
4. juunil toimus meil koolis põnev ja sisukas projektipäev, mille eesmärk oli arendada õpilaste teadmisi ja oskusi õppeainete lõimingu, loovate ülesannete ning koostööprojektide abil. Projektipäeva tegevused olid erinevate klasside jaoks mitmekesised ja tähenduslikud, sidudes kultuuri, ajaloo, teaduse, keele, muusika ja tehnoloogia ühtseks tervikuks. Fookuses olid muusika ja kunsti teema-aasta ning Eesti lipu päeva tähistamine.  
 
5. klasside õpilased alustasid päeva piduliku ja isamaalise sündmusega – ühiselt mindi Toompeale, et osa saada Eesti lipu heiskamise tseremooniast. Klassides jätkus töö luule ja muusika ümber: koostati ja esitati luulepõimikut, mille keskmes olid teemad: kodumaa, emakeel, loodus ja Eesti sümbolid. 
 
6. klasside õpilased tegelesid teaduse ja tehnoloogia põnevate tahkudega. Projektipäeva ülesandeks oli uurida olulisi teaduslikke avastusi ja neid avastanud isikuid. Õpilased valisid mõne tuntud teadlase või leiutise, kogusid selle kohta internetist teavet ning koostasid ja salvestasid lühivideo, pärast mida tutvustati kaasõpilastele valitud avastust ühe minuti jooksul. See ülesanne arendas lisaks ainealastele teadmistele ka infootsingu oskust, kriitilist mõtlemist, eneseväljendusoskust ning digipädevusi.
 
7. klasside projektipäev ühendas sotsiaalained ja tehnoloogia ainulaadseks õppetegevuseks. Õpilased uurisid keskaegse Tallinna linnaelanike eluolu, õppisid tundma ajaloolisi mõisteid ning tutvusid mõne vanalinna maja ja sellega seotud legendiga. Seejärel loodi oma kätega keskaegse linnamaja fassaad, kasutades erinevaid materjale. 
 
8. klasside ülesandeks oli uurida rahvusköökide tähendust ja toidukultuuride mitmekesisust. Õpilased tutvusid erinevate rahvusköökide eripärade, toiduvalmistamise traditsioonide, kultuurilise taustaga ja koostasid retsepti, mille teistele kaasõpilastele aulas inglise keeles ette lugesid. Projektis kasutati digivahendeid, veebipoodidest otsiti koostisosade hindu, Sõnaveeb aitas tõlkida koostisosi, arvutati toidukorvi maksumust ning võrreldi retsepte, et leida eelarvesõbralikumaid valikuid. Lisaks teisendati mahu- ja massiühikuid ning analüüsiti nende seost toidu koguse ja hinna kujunemisega. 
 
Projektipäev tõi esile, kui mitmekesisel ja tähenduslikul viisil saab teadmisi ühendada ning reaalses elus rakendada. Õpilased said õppida uurimise, loovuse ja koostöö kaudu ning igal klassil oli võimalus süveneda oma vanuseastmele sobivatesse teemadesse. Päev oli rikastav, arendav ja meeldejääv – tõeline õppimise pidupäev, mis innustas ning pakkus rõõmu nii õpilastele kui ka õpetajatele. Kõik klassid esitlesid aulas päeva lõpus aulas oma projekti. 
 
Aitäh õpilastele, kes projektipäeval osalesid, kõigile juhendajatele ja kindlasti liikumisõpetajatele, kes projektipäeval liikumispausiga päeva päeva särama panid!
Viimati muudetud 14.06.2025.